Міністерство юстиції запроваджує нові стандарти надання реєстраційних послуг. Віднині отримати усі необхідні дані у вигляді витягів, довідок чи виписок можна в електронній формі не виходячи з дому, через мережу Інтернет. Про це повідомляє прес-служба Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області.
Із запровадженням нових електронних сервісів, громадянам не потрібно буде витрачати час в чергах, знаходити посередників серед державних службовців, щоб отримати ту чи іншу довідку. Всі послуги можна буде отримати через Інтернет, оплативши їх платіжною карткою на сайті Міністерства юстиції, переконують у відомстві.
Усі отримані документи в електронному вигляді матимуть такий самий офіційний статус, як і їх паперові аналоги з підписом і печаткою реєстратора. Кожному електронному документу буде присвоєно унікальний номер. За цим номером в електронній системі можна буде віднайти оригінал документу, якщо цього буде вимагати банк чи якась інша установа.
Строк дії сформованого документа і його унікального номера буде визначений Мін′юстом. Нині триває дискусія з цього приводу – пропонуються варіанти від 3 місяців до півроку.
До переваг нового сервісу, кажуть у Мін’юсті, належить отримання відомостей в режимі on-line, можливість оплати в режимі on-line при подачі запиту, надання електронному документу статусу офіційного, а також те, що для отримання послуги не потрібен електронний цифровий підпис.
Зокрема, послуга “ОНЛАЙН-ВИТЯГ” дає можливість громадянам через мережу Інтернет отримати електронний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. При цьому для отримання витягу не потрібна реєстрація або використання цифрового підпису, витяг формується автоматично в режимі “онлайн” без участі реєстратора, надається без підпису реєстратора, але має юридичну силу. Водночас, оплата за послугу здйснюється онлайн за допомогою платіжної картки, яка також виступає ідентифікатором особи, а отримати “Онлайн-витяг” можна одразу після сплати.
Типи “Онлайн-витягів” аналогічні “паперовим”, що надаються держреєстраторами. Кожен “Онлайн-витяг” має унікальні реквізити, за допомогою яких його можна перевірити та завантажити повторно.
Так само буде реалізована послуга “ОНЛАЙН-ДОВІДКА” – електронна довідка з єдиного державного реєстру (ЄДР). Її відмінність – довідка міститиме інформацію лише про наявність або відсутність в ЄДР суб’єкта господарювання.
Як повідомляють в прес-службі обласного управління юстиції, найближчим часом такий механізм онлайн сервісів буде запроваджено й у сфері державної реєстрації майнових прав.
Зокрема, вже у квітні заплановано запровадження послуги отримання в електронному вигляді витягу за результатом реєстрації, або рішень про відмову чи зупинення розгляду заяви.
Також у квітні громадяни отримають можливість зареєструвати права на нерухомість у скорочені строки за додаткову оплату. Надбавка за терміновість буде спрямована на виплату винагороди державним реєстраторам.